lördag 28 mars 2015

dfe vill föra oss isär igenom att få oss att tvivla på varandra
och bara dett visar hur viktiga vi är




















































det verkar som om fvi två kan rädda den värld














vi älskar


























ifall vi två inte går isär






















och då ommer alla onda själar störtas ned i sin helvete


























låt oss därför tro på varandra








låt oss säga varandra allt












alla fel vi gjort












allt dåligt vi trott










du vet att jag aldrig blir arg
























och vi fixar det spm gått paj














































dessa dikter är för oss




























och för alla barn som behöver oss.




































man finns där ens hjärta finns






om ens hjärta klappar för as






finns man där






därför: gå dit ditt hjärta är!






då är du hos dig själv!
















alla riktigt onda har en maskeroing






som för alla är densamma






det handlar alltid omd eras kamp emot godheten








godheten kommer och försöker förinta dem








då börjar de låtsas att det är ett skämt








de säge r"lek nu inte med elden!"






eller "så allvarligt är det väl inte?"






de gör det känt att de, dessa makters själar




är liksom barn








och inte alls tjänar fan






tänk på det själv,






frestaren är att vilja komma in




Inte det den vill in i.






Därför är du (ser jag) Gud (i dig)
'




Alla har velat komma in i dig,




men du har bara tillåt mig.




Frestaren vill ha makt




han vill kunna säga;


spruta n u!






han vill styra allt,




han har blivit given makten att störta allt omkull




ifall han kan.






Alla män hälsar på dig,




du är deras gentliga härskarinna




den som alla vill vinna.
Alla vill komma in i dig




Men du har bara tillåtit mig.




Du har tillåtit mig efter jag kan avstå




eftersom jag absolut adldrig har lurat dig




eftersom jag ifrån början sade sanningen


och var så hopplöst ensam i den




eftersom jag gång på gå¨ng gjorde samma sak




men förväntade mig ett annorlunda resultat.




Tillslut fick jag det:
jag fick dig.






Nu försöker alla få oss att störta samman




det är liksom en ljus punkt kommit till världen




som kan lysa över fält och gärden








och alla skyggar då de ser ljuset






som lyser ifrån fönstren i huset




där vi bor






och du mor




och jag din far




frestelsen handlar om att vilja ha ett annat liv




att inte tro




att vilja komma in




i Guds innersta bo




för att se om det verkligen är sant
det man tror




man vill veta vart sanninge bor




hur allt kommer sig




men man tycks inte komma någonstans




för så fort man tappar tron störtar ens liv samman






och man blir ett med jorden.
man får helt enkelt bara tror att ens liv är riktigt


och detta är det viktigaste av allt




någon fick kraften att förstöra




att störta allting samman




men en röst kan inte utestänga en annan
eller förbjuda den att tala




för v e m    är det egentligen som lyssnar?




det sägs ju att en blick säger mer än tusen ord.




man kan säga att frestaren är liksom en spegling i ett öga




han vill med skrämsel och makt få sanningen att falla till föga




han vill ha allting lätt


liksom ett skådespel där han själv är regissör




han vill bara se vackra saker omkring sig




tills de dör




om man följer honom




så blir ens liv ett medvetet fel




som slår all sanning om världen ihjäl




för skönhet kommer aldrig lätt




plötsligt tycker man att man ser den


men så är den först gömd men sedan skymtar man den igen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar