fredag 27 mars 2015

dikter, 2010

livet en kombinerad temetik


följ dina egna önskningar, om den som involveras i dem också drömt någonting soligt




om nden önskar behålla köötkostymen på - dubbel seger, Pyrrusseger


för den som igenom meningslösa drömmar njuter utav att hålla fast,


min barndoms hårda drillning,
har fått nog att fasthålla kärleken som blod donatorer




innan jag ens hört talas om det,






kvinnans ärelystnad är att hon särar på bena i tvång
njuter utav att penetreras


kverulantens perversa sång hennes nakna bröst,




ger mig tröst utav sången den sköna kan hon få mig?


då den tvingande mannen under lakanet tog


det som troddes tilhöra sångarens lore


en hora kan hon tyckas ibland då all beundran allt liv hon får


utmynnarllikt en man, förgäves försöker springa upp, för en sand bank




en dag tilltalade mig en vacker man, på cykel mig, på gatan, han berättade historien, om den munk , som ångrade att han varit för sen i att fråga kvinnan om han fick bära henne över floden,


den andre, han ...
'det är vad jag vill att du ska göra' sa han, 'sluta bär henne... '


läste idag, en historia berättelse om ena artist som ville måla en likadan drake,


sen en Mästare lyckats med i ett tempel




då draken verkligen tittade in greps han utav en sådan skräck att han svimmade




'han hade rätt!' utropade jag! 'jag letar ju efter ondskan för att måla den!'






Masten masken, friskt ord i himmelen




'vem tror jag att jag är, ett nöt knäppare, en idiot,




mina ord är ingen lag, låt världen ha sitt välbehag




en bläckfläck på ett vitt papper,


jag suddar ut fläcken sätter spetsen i jord...






ett fotsteg att stiga på en blomma väcklar ut sig...




barkbåten jag täljer


rundad berg, med kört babord styrbord


mast skeppet kränger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar